Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Real Madrid efsanesi Casillas’tan dev teknoloji lansmanı

Hisense, FIFA Dünya Kulüpler Kupası 2025’in resmi ekran tedarikçisi olarak, Dubai’de 116 inçlik UX serisi RGB-MiniLED televizyonunu tanıttı. Lansman, Mall of the Emirates’teki Hisense Arena’da gerçekleşti ve etkinliğe eski Real Madrid kalecisi Iker …

Yapay zeka çağında haberciliğin geleceği mümkün mü? Düşüşler ve yükselişler

Similarweb’in son raporu, dijital haber yayıncılığının yapay zeka çağında karşı karşıya olduğu çetin sınavı gözler önüne serdi. Rapora göre, yapay zekaya dayalı arama sonuçları ve kullanıcıların doğrudan yapay zeka platformlarından haber edinme …

Milyon dolarlık teklif! 8 kişiyi transfer etti

Meta, bir süredir yapay zeka alanında dikkat çekici bir yetenek transferi süreci yürütüyor. Şirket, ChatGPT’nin yaratıcısı olan yapay zeka firmasından çok sayıda araştırmacıyı kadrosuna katmaya devam ediyor.

Dans eden robotlar gerçek mi? İşin uzmanları anlatıyor

Boston Dynamics’in dans eden robotları, sosyal medyada viral olan videolarıyla bilim ve teknoloji dünyasını adeta büyüledi. Spot ve Atlas gibi robotların karmaşık dans hareketleri, izleyenleri hem hayran bıraktı hem de bir soruyu gündeme taşıdı: Bu …

Bursaspor, Yiğitali Bayrak’a veda etti

Bursaspor Kulübü, geçtiğimiz sezon şampiyonluk yaşayan kadroda yer alan Yiğitali Bayrak ile yollarını ayırdığını açıkladı.

Mükemmel dalganın formülü nedir?

Bir sörfçüye ya da bilim insanına sorarsanız, bu mükemmelliğin hem zor bulunduğunu hem de her yerde olduğunu görebilirsiniz.